Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Circa, the Prince




Nutidens restauranger kan vara en bra källa till inredningsinspiration. Inte minst för att de ofta på ett både aktuellt och uppfinningsrikt sätt har en tydlig stil och en säker färgskala - som kan appliceras i det egna hemmet. Vi kan nu dessutom glädja oss åt betydligt modigare restauranginredningar än vad det sena 1900-talet bjöd på - då det mesta såg irriterande likriktat ut. Vi ser nu mer och mer att restauranger utnyttjar interiören som ännu ett sätt att profilera sig och locka besökare. Här ses ett utmärkt exempel på detta. Restaurangen Heter Circa, the Prince och finns i Melbourne. Lite långt att åka kanske, men bilderna ger njutning så det räcker. Gillar kombinationen av det varma träet och den sobra färgskalan i vitt, grått och svart - med gulklädda stolar som glada utropstecken. Tom Dixons Beat som hänger över borden ger karaktär åt vilken inredning som helst.

Trevlig helg! :-) Håll tummarna för att Sverige besegrar de röd-vit-blå imorgon!





Kommentarer:

Skulle man ha "vägarna förbi" Melbourne, så får man allt ta och kika in! Verkligen läckert!



Kram Dessi

2011-01-27 @ 22:19:11

Wow... första bilden! Så snyggt med gult till det gråa!

Kram

2011-01-27 @ 22:26:53

Verkligen en härlig miljö att slå sig ner i och avnjuta något gott...

De gula stolarna gillade jag mycket!

Kramen.

2011-01-28 @ 07:33:09

Åh nu fick jag en sån där klump av längtan i magen. "The Prince"... jag bodde ju bara ett stenkast därifrån, på samma gata, då när jag bodde i St. Kilda. Fast på den tiden (2001) var det inte riktigt sådär snyggt - det jag minns var mer en ganska ordinär bar/pub. Fast jag kan fortfarande gräma mig över att jag inte skaffade biljetter när Coldplay hade en spelning där då...

2011-01-28 @ 09:39:39

Mmm, härliga bilder. Och stolarna passade verkligen kanonbra!



Tycker att inredningen gör väldigt mycket för ett lyckat restaurangbesök.



Ha en bra lördagskväll!

Kram, Jenny

2011-01-29 @ 20:24:31

Det är halva upplevelsen.

Hoppas du hade en fin helg i januarisolen :)

2011-01-31 @ 09:58:19

Vilka läckra stolar!!! De föll jag för pladask nu...!



Ha en fin vecka!

Kram

2011-01-31 @ 11:56:31

Hej! :)

Passa på att ställa frågor i min frågestund, fråga vad som helst, jag svarar på alla frågor!

Och jag skulle bli jätte glad om just DU ställde en eller flera frågor. Tvingar dig inte till att fråga, men skulle vart roligt att få ett par frågor av just dej!



btw. Fin blogg! :d

2011-01-31 @ 19:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...