Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Hjärtan och taggar runt hörnet...


Alla hjärtans dag står runt hörnet. Själv har jag lite svårt att bestämma mig för vad jag tycker om själva företeelsen. I mångt och mycket känns det som ännu ett kommersiellt jippo - vars stora syfte är att få människor att köpa mer saker vi inte behöver och det känns ju "sådär" i detta hållbarhetens tidevarv. Nåja... hur tvehågsen jag än må vara missar jag sällan en ursäkt till shopping. Säkert står jag där den 14:e med presenter till både make och barn. Återstår att se vad som finns i paketen. Själv skulle jag hoppa högt av glädje av ovanstående gåvor. :-)

Följ liksom många andra Living like Lindas upprop - glöm rosen och välj "taggigt". Årets kärleksblomma är en kaktus. :-)

Kommentarer:

Känner nog lite som dej inför alla hjärtans dag. Men skulle någon vilja ge mej något från Therese Sennerholt skulle jag inte tacka nej.



Blir nog att jag köper något till familj jag också.

Kram och ha det så gott!

2011-01-31 @ 22:49:33

Håller med dig om att det är ett kommersiellt jippo! Man kan ju "fira" sin alla hjärtans dag vilken dag som helst - gärna mer än en gång om året!

Men fina saker finns det minsann ;)

Kramen.

2011-02-01 @ 06:23:33

Vi är inte så särdeles firiga av oss den dagen. Nu har jag klickat hem Sennerholts vykort i alla fall, så nu får väl mannen ge dem till mig :)

2011-02-01 @ 08:33:16

Det blir nog en ask geléhjärtan och lite extra god mat. Jag väljer Adman-hjärtat... :)

2011-02-01 @ 09:15:24

Jag hade inte tackat nej till någon av sakerna, förutom kaktusen, de gillar jag inte ;)

Men vi brukar inte köpa något till varandra på alla hjärtans dag, det beror nog inte på att vi inte tycker att man ska fira det eller handla saker pga det, det beror nog på att vi e dåliga på att köpa presenter till varandra överhuvudtaget :)

2011-02-01 @ 18:56:32

Visserligen är det ju väldigt trevligt att få presenter men det är ändå ingen dag vi firar här hemma. Den var mer speciell när man var liten och skickade kärleksbrev till den man gillade...



Kram, Jenny

2011-02-01 @ 20:44:52
A-K

Åker med en blomma till min Pappas grav. Den 14 februari var hans födelsedag.

2011-02-01 @ 21:09:12
A-K

Åker med en blomma till min Pappas grav. Den 14 februari var hans födelsedag.

2011-02-01 @ 21:09:55

Vi brukar inte fira så stort - mer med de "obligatoriska" blommorna och kanske något gott till :-)

Men jag skulle ju inte ha tackat nej till något av allt det fina du visar! :-)

2011-02-01 @ 21:19:53

Jag älskar alla hjärtans dag :) En hel dag att fira kärlek på i stora mått :) även om man kan göra det alla dagar...



Ha en go onsdag !

Kramar

2011-02-02 @ 06:33:21

Jiho!

2011-02-02 @ 15:06:09

Det var väl några saker jag kan tänka mig också, gärna Therese Sennerholt.

Jag känner mig också kluven till denna dag! Vi brukar inte fira den men med choklad inom armlängds avstånd numera så blir det nog en pralin eller två!

Kram

2011-02-03 @ 00:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...