Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Tulpanfrossa




Just nu råder det tulpanfrossa i trädgården. De femtio lökarna som grävdes ner i höstas ger äntligen lön för mödan. De vita tulpanerna 'Spring Green' och 'Purissima' står nu i full blom och kantar gången in i trädgården. Den som sade att lagom är bäst, visste inte vad de pratade om - mycket är bäst. :-) Nåja, det gäller att njuta. Den som sade att underbart är kort - hade däremot helt rätt. Köldknäppen som kom i veckan har dock gjort tulpanerna gott och gör att vi kan njuta av dem lite till. Inget ont som inte har något gott med sig. ;-)

Helg igen... Galet! Den här helgen bjuder på Asien-färd för maken och högtidlig dansuppvisning med äldsta dottern på söndag - för oss som är hemma. Stort. :-) Ha en skön helg!




Kommentarer:

Jag håller med dig Malin, blommor kan aldrig bli lagom! Det är i trädgården man verkligen kan frossa i mycket av allt!

Mysigt med dansuppvisning! Och att det är stort när man är liten är ingen tvekan, klappa för mig också! :)

Kram

2011-05-06 @ 00:33:35

Så mycket fint! Och vilka fina bilder...

Kramen.

2011-05-06 @ 08:46:23

Lovely tulpanfrossa!

Jag får se om jag vågar mig på tulpaner så småningom. Vi har ju lite rådjur hos oss...

2011-05-06 @ 09:32:36

Älskar tulpaner! Underbart att de finns i så många färger så att man kan variera sig :-)

2011-05-06 @ 10:54:54

Vilka bilder! Otroligt vackra!



/Linda

2011-05-07 @ 10:59:05

Åh, vilka härliga tulpanbilder du bjuder på! Vackert!

Ja, det borde ju vara som du säger; att man är sitt eget bästa sällskap. :-) ha en fin helg du också!

kram

2011-05-07 @ 11:49:57

Vilka läckra tulpaner!



Följer dig nu via Bloglovin!



Önskar dig en fortsatt härlig helg!

2011-05-07 @ 21:24:35

Härligt! Vi köpte också massor av tulpaner förr förra året men jag ångrar att jag lät maken välja färg, han valde en mix av alla möjlig färger o det e inte riktigt min grej :( Jag e inte så förtjust i rött och gult när det gäller blommor o jag tycker att det käns för rörigt nu :(

Hade jag fått välja hade det blivit en eller två färger, helst vitt o rosa typ.

2011-05-07 @ 23:51:58

Ojoj, så härligt!!! Förstår verkligen att det blir maffigt med så många tulpaner. Vi köpte 20 tulpanlökar i höstas och satte vilket jag tyckte var mycket. Nästa höst ska jag satsa på något annat, kanske Kungsängslilja...



Hoppas allt är bra med dig!

KRam, Jenny

2011-05-09 @ 14:37:15

Jättefina tulpanbilder!

2011-05-10 @ 15:55:12

Måste säga att jag till 100% gillar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-10 @ 22:18:42

Åh, jösses, så härligt!



Tack för din fina kommentar hos mig!

Kram!

2011-05-10 @ 23:25:30

Det ser fantastiskt härligt ut. Rabatterna utanför vårt bostadshus är också fulla med tulpaner som tittat upp. Snart har dom väl blommat ut så det gäller att njuta så länge det varar!



Kram

/Johanna

2011-05-17 @ 13:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...