Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vårtecken - Vecka 11

Nyshoppat på Granit...

Jag ljög lite förra veckan när jag skrev att konservburkskrukan bara skulle vara min i fantasin. Vid helgens shoppingrunda var jag bara tvungen att gå in och titta - och naturligtvis kom jag därifrån med en kruka (och en ljuslykta). Nu pryder de båda det nya brickbordet på framsidan. Annars har den gångna helgen snarare bjudit på höst- än vårkänslor. Tur att vi kör vårtecken några veckor till så att det finns hopp om riktig vårkänning innan det är över. Nästa vecka blir det vårtecken från Frankrike. Imorgon hoppar vi på planet och styr kosan mot goda vänner i Lyon. Bloggpaus med andra ord. Ha en riktigt skön Kristi Himmelsfärdsvecka! :-)


Även denna vecka blev det plantskolebesök...


Hela världen är en lekplats!

http://publishme.se/471820/imagehandler/?go=upload&mode=multi&cb=tinymce.plugins.ImageHandler.cb_map.id_body
Bokhäcken  börjar gå från brun till grön. :-)


Sista växterna i nya gången är nu i jorden. Nu ska det bara växa så det knakar så att det blir den lummiga gång vi drömmer om.


Att döma av vår baksida skulle man kunna tro att vi varit på pensé-rea. Det har vi inte. Jag var bara svältfödd på blommor efter den långa vintern. ;-) I helgen har krukorna till vänster fått nytt innehåll. Bambun och olivträdet drog sin sista suck i vintras. Nu står vårt hopp till tuvrör, björnsvingel och stäppsalvia.




Kommentarer:

Jag kom fullständigt av mig i mina trädgårdstankar i helgen, men det gäller att ta nya tag nu. Jag blir inspirerad av dina bilder. Så mycket blommor ni har. Jag må rycka upp mig när det gäller växtligheten här känner jag :) Ha en fin vecka!

2010-05-10 @ 08:25:05

Jag tycker att du gjorde rätt och köpte krukan, det blev jätte fint. Ha en trevlig vecka!

2010-05-10 @ 08:50:25
C

Vilken mysig plantskola! :) Fint det blir!

Kram kram

2010-05-10 @ 10:56:02

Vad härligt att se så mycket växter! Ni har så fint! Det blev inget besök på Granit i helgen. Det var så mycket annat som skulle hinnas med! Ha det riktigt skönt i Frankrike! :-)

2010-05-10 @ 12:16:18

Roligt att du köpte krukan ändå! Den är riktigt fräck. Funderar själv att ta mig in till Göteborg en sväng, det var länge sedan jag var på Granit.



Härligt med semester. Ni gör helt rätt, här hemma verkar det i allafall inte bli någon värme...undrar hur länge vi får vänta på den.



Kram, Jenny

2010-05-10 @ 12:50:16

Så fint bordet blev där! Och detaljerna på det e ju inte helt fel helelr ;-)



Så mycket ni har hunnit med i trädgården redan! Trots en ganska kall och regnig vår hittentills. Vi har inte gjort nåt mer än och vårstädat i vår trädgård. Men det beror en hel del på att vi håller på med vårt källarprojekt inomhus men jag har heller inte varit så sugen o fixa i trädgården, inte när det e så kallt. Men jag längtar efter att börja på våra små projekt, hoppas det blir varmt till helgen när man e långledig :-)



Ha en underbar semester i Frankrike!!!

2010-05-10 @ 13:43:35

Ser härligt ut där i hörnet på altanen, solen tittar nog fram snart.

Vad underbart perfekt med goda vänner i Frankrike.

Njut och ha det så gott :-)

Kram

2010-05-10 @ 14:32:16

Ljuvligt våriga bilder! Men vinden är fortfarande kall här hos mig...helgen har bjudit på blåst och regn inte någon sol alls...

Hoppas på bättring!

Kramen.

2010-05-10 @ 15:16:04

Så fint ni har det!

Vår bambu i planteringslådan visar inga livstecken... det lär väl vara så illa att den dog den med. Trist när vi planterade den förra året...



Ha det så skönt i Frankrike!

2010-05-10 @ 18:38:05

Härligt inspirerande bilder. Kommer säkert att bli superfint med den slingrande gången.



Ha en riktigt skön vecka i Frankrike!

2010-05-10 @ 19:41:53

Vilka härliga bilder. Håller med om att det mer känns som höst än vår för tillfället. Men det får vi hoppas ändras snart:)



Hoppas ni får en fin resa

Kramar

2010-05-10 @ 21:49:11

Det är svårt att släppa tanken när man fått något i huvudet, tur att du köpte krukan så du får lugn och ro! :) Jag har inte ens börjat tänka på vad jag ska ha för krukor och blommor på altan i år!

Nej, inte känns det som vår i luften just nu! Så härligt för er att åka till Frankrike, där är det säkert bättre väder än här! Hoppas ni får en riktigt skön resa!

Kram

2010-05-10 @ 23:32:13
C

Visst e det vackert med rapsfält och underhållande med fotboll, kunde se en fotbollsmatch live idag under middagen, inte illa de ;)



Oh ja, och nästa vecka skvallrar dem om 20 grader! Håll tummarna!



Sov så gott! :)

2010-05-10 @ 23:50:17

Vilken fin uteplats ni har,blev förtjust i brickbordet. Synd bara att vädret inte är bättre men det kommer väl! Ha en härlig semester i Frankrike:)!

2010-05-11 @ 09:28:11

Tjusig uteplats och du gjorde helt rätt att slå till på krukan oxå! Ha en toppenhärlig vistelse i Lyon. Må bäst

Kram

2010-05-11 @ 15:41:38

Härliga vårtecken! Ska bli kul att få Frankrike-rapport framöver:)



Kramar från

Sally och jag

2010-05-11 @ 15:57:45

Vad fint det ser ut =)

2010-05-13 @ 14:47:27

Gillar verkligen brickbordet! Var har du hittat det??

Trevlig helg!

2010-05-13 @ 22:07:54

Nu ångrar jag att jag inte köpte bordet på Granit under deras REA-kväll ännu mer...går och tjurar en stund!



:)

2010-05-15 @ 18:43:52

Jag längtar alltid till sommaren när jag kikar in till dig och ser dina fina utebilder:-)

Snart så.

Kram

2010-05-16 @ 08:59:02

Ni ser ut att ha en mysig trädgård. Ha det så mysigt i Lyon.

2010-05-17 @ 22:32:35

Härliga bilder, får kanske ta en sväng ut till Lödde Plantskola nu när vädret börjar kännas något bättre.

2010-05-20 @ 09:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...